söndag 24 februari 2013

Upp och ner.

Nog är det lite speciellt att jobba natt...Om man då kunde somna direkt man kom hem och sova åtminstone till två-tre. Men som idag..Somnade närmare nio, vaknade halv ett och kunde då inte somna om.Steg upp och såg storslalom. La mig efter tre, tanken var att sova en stund , äta middag med barnen och sen vara uppe . Somnade och sov till sju! Så det blev att äta middag själv ,sen bara in i duschen  och nu ska jag strax iväg på jobbet igen.  Natt tre av fyra.
Jag trivs så fantastiskt bra med att jobba natt, och jag är oftast väldigt pigg hela nätter. Jag försöker se det så att när jag jobbar några nätter på raken så är det just det jag gör. Jobbar. Energin och tiden finns inte till att göra så mycket mer. Det får man ha när man är ledig. Och man är ju mer ledig när man jobbar natt. Jag tänker bara om jag skulle jobba heltid dag. Hua, hemskt!
Nä, fördelarna överväger nackdelarna ,utan tvekan. Men så är jag ju oxå natt människa :). Samtidigt som jag aldrig velat sova bort dagen..Men nu måste jag det.

Det har varit strålande vinterväder idag, så det har känts i hjärtat att inte hundarna (och jag ) har kommit oss ut på en skogspromenad. Men nu i mars har jag lagt in några semesterdagar så jag har kanon schema. Så då blir det att vara ute, göra utflykter med ryggsäcken packad med fika. Det ser jag fram emot, mars är en favorit månad!

Ha det gott mina vänner..
Nu ska jag iväg och sköta om mina gamlingar :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar