fredag 5 juli 2013

Mina sommarbarn

Charmtrollen  för ett antal år sedan. Som nu har kommit en bit upp i tonåren och
längre inte är så små. Johan har vuxit om mamma för ett bra tag sedan. Men se inte Jenny. Hon är faktiskt ganska mycket kortare än mig. men sin mormor har hon växt om ,för länge sedan. Men det är inte så svårt..:)

Jag har ju två sommarbarn, och idag fyllde Jenny 17 år, fem dagar efter Johan fyllde 15. Mina barn har blivit så stora och jag är typ fortfarande bara 30 :)
Idag har jag mest bakat och donat. Tacos till middag. Jenny har bjudit ett par tjejer på mat.

Har förberett klart inför helgens utställningar.  Jag har faktiskt gjort som min mor tyckte... Har borstat Kanaya varje dag i veckan, verkligen försökt få bort alla tofsar och löst hår och idag så har jag badat henne , schamponerat henne ordentligt! Så få se då hur hon kommer se ut i morgon..men går det nu dåligt så kan jag ju alltid skylla på mamma :). Men det är bara se det positiva..det kan ju bara gå bättre än förra helgen, eller åtminstone inte nå sämre.
Liva ska jag lämna hemma i helgen. Förra helgen var Kanaya ju inte så glad i ringen fastän Liva var med. Och ska det vara så att det är så upp och ner med humöret och gnistan så då får det vara. Då är det färdigt med utställning , ett bra tag framöver. För en hund som inte tycker det är kul, som nästan är lite ängslig i ringen är det ingen idé att ställa ut. Det ser inte bra ut alls! Det verkar vara min lott att få hundar som är lite upp och ner i ringen :). kanske för att mina hundar är så bortskämd med att vi så ofta gör annat kul tillsammans, som alla våra skogsutflykter som dom bara älskar!
 Kanaya verkar inte vara riktigt i slag nu, hon ska ju strax löpa så om det är det som besvärar henne. Ingen matlust alls har hon. En gång idag har jag då fått henne att äta.
Men det ska bli kul ändå med utställning , att se alla andra fina vovvar .Träffa och surra lite med trevligt folk.
Ser fram emot helgen.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar