fredag 26 juli 2013

Tre löptikar

Alla tre vovvarna löper nu. Liva var först, hon har löpt c.a två veckor. Kanaya och Maya c.a en vecka. Så det är lite spänningar här hemma :). Liva ska  hela tiden sätta på Kanaya, och ja, Kanaya hon ställer upp sig så fint så . Men det är skönt att alla tre löper  samtidigt, då är det bortgjort för ett tag.

Idag har jag varit på bruket och badat tillsammans med Ulrica och barnen. Och idag följde ju mitt barn med oxå :) iallafall ett av dom, Jenny. Så kul !
Vilken sommarvecka det varit!! Och tänk att jag hade sådan tur att just nu oxå vara ledig så mycket. Hur härligt som helst! Men nu imorgon kväll går jag på och jobbar fyra nätter .
Ikväll tog jag med mig alla tre hundarna och åkte ut till Borgarudden så dom skulle få bada.  Då det var mycket folk där så gick jag med  Maya och Kanaya i koppel i vattnet. Maya var jätteduktig, hon var inte alls ängslig, hon t.o.m simmade lite. Så det var bra att gå bredvid henne i vattnet, hon kände sig nog tryggare på så sätt.
Och som vanligt när man är på ställen där det är mycket folk så kommer det alltid fram någon och beundrar dessa två lapphundar, som har många frågor om rasen och som bara tycker dom är så fina. Tur jag är social och tycker om att prata med alla människor, att göra nya bekantskaper. Kanske nog så mycket ibland....ikväll höll jag aldrig på ta mig hem från Borgar :):)

Det blev en mycket sen skogspromenad igen med Ulrica och vovvarna. Så tacksam att du hänger med(vet att du läser det här :):)) och att du som ikväll  var den drivande att vi skulle gå , då jag nu blev en aning lat :).

Och sen  ska jag erkänna....Jag har en del tid tillsammans med min nya telefon oxå. Har nu ett par spel som jag tycker är riktigt kul :).
Nu är det 
Godnatt.
 Lite goa puss på dig matte bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar