torsdag 1 augusti 2013

Jaktberget och vattenmarkerings avlämning




Idag sov jag till närmare halv ett, var uppe länge igår så därför kunde jag sova så länge. Men allt var planerat när jag nu ska ut och jobba inatt. Har tagit på mig en extra natt då det är lite kris med folk..
Jag tog hundarna med mig till Sjulsmark för att gå en promenad upp till Jaktberget, så lyckat att Anna (brorsdottern) var i Sjulis . Hon ville gärna följa med  och det var så trevligt att få sällskap. Fina Birk fick såklart oxå följa med.
På väg till Sjulsmark så stannade jag vid Kyrktjärn, hade med mig några fåglar så jag tränade lite med Liva. Vattenmarkeringar ..vilket egentligen jag ser som Livas största svaghet. Inte att simma ut och hämta den , där är hon hur klockren som helst utan det är avlämningen när hon kommer tillbaka med den. Hon släpper fågeln för att skaka av sig vatten och det tar nog så länge för henne att ta upp den sen och komma med den.(Ibland inte alls) Har kommit på att träna med korv just vid det momentet och det gick riktigt skapligt idag, bara fortsätta träna på,jag har ju en hel vecka till på mig ...
Ha det så bra.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar