måndag 26 augusti 2013

Livas utställningsdag

 Det var ju premiär för oss i jaktklass, och jag var mäkta stolt när vi sprang in i ringen :).
Jag har inte bara en vacker hund utan hon är oxå jaktmeriterad tralla lalla la:). 
Vi var ensammen i klassen och hade hela ringen för oss själv. Det är vi inte van vid !


Fem.utstrålning,bra nosparti o stop. Vacker ö-linje
Goda vinklar,bra rörelser,välkroppad, god päls
1:a jaktklass Excellent CK
Här är vi i bästa tik, där vi inte placerade oss
Vi fick även denna dag vara med i  bästa uppfödargrupp.
Och där blev vi BIS 2 !


Bloggat lite mindre nu ett tag, har helt enkelt varit mycket. Först jaktprovet, sen utställningen och utöver det så har jag tagit på mig ett par extra nätter i augusti så heltid har jag jobbat .. Lite mycket har det varit och lite sliten är jag, men bara lite :).Kommer inte sluta blogga åtminstone inte så länge Liva lever, jag bloggar för min skull ...den dag Liva inte finns mer så kan jag gå in och läsa och se bilder på min blogg om vårt liv tillsammans. allt vi pysslat med. Men det är klart..kul att nån följer med här ...fastän det mest handlar om hundarna och som jag brukar säga ..en massa svammel :)

Vi hade en toppendag där uppe i Överkalix,på alla sätt. Nya bekantskaper gjorde jag oxå. Det är kul!
Jag och mamma trivs verkligen där i Överkalix, hotellet är så fint , allt är bra ! och när domaren gillar ens hund så blir det ju såklart extra lyckat och roligt :)-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar