måndag 26 augusti 2013

Kanayas utställningsdag

 Kanaya hann ändå pälsa på riktigt bra inför utställningen. Och hon visade sig skapligt. 
Men vad jag önskar att hon var så där pigg och showig som hon var ifjol vid ett par utställningar. 
Att bo på hotell och vara i ny miljö tar på, så Kanaya var ganska trött och less när det var hennes tur på söndag. Och lapphundarna var den ras som gick sist i ringen. Kanaya dömdes som hund nr 70 i ringen. Alltså ganska lång väntan!

 Men söt som socker är hon , min lilla ängel. Och det kände jag att domaren oxå tyckte. 
Ja,sånt känner man.. 

Bra prop, fem huvud,bra nosparti och bett, fint uttryck
Bra hals,lite låg bakom manken, rätt bra svans, utmärkt förbröst, bröstkorg
lite mer vinklad bak, bra fram, rör sig m tillr steglängd
Välpälsad, mkt bra temperament.
Excellent 2:a öppenklass

Domaren tyckte om Kanaya, det hon föll på mest är hennes rygg(tror jag) , Hon är ju lite mjuk i ryggen och pälsen förstärker så att hon ser lite svankig ut. Domaren sa att jag skulle muskla på henne så då skulle hon bära ryggen bättre. 
Jag som motionerar mina hundar så mycket! Men jag har fått tips på vilken motion som är bra just för ryggen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar