fredag 27 september 2013

Ett litet tag sedan..


Vad hände..? jag som varit så flitig på att blogga. Tror nog efter min och Livas jaktprovsetta så gick nog musten ur mig..på nåt sätt :). Och jag jobbar ju mycket,  har varit trött och sliten sista tiden.. Men nu ska det väl bli bättre.  Det är ju höst och snart vinter..och jag tycker ju så mycket om vintern. Speciellt då vårvintern och  dit är det ju ett tag..
Vad har hänt då sista tiden.. Ja idag har jag varit hos frissan och det var ett tag sedan, ett år sedan närmare bestämt ! Bilden här ovan är tagen idag . Jag var rädd om håret den här gången så det syns knappt jag klippt mig , och det är väl därför jag är riktigt nöjd :):).

Efter jaktprovet så gick som sagt musten ur mig, jag har som bara svävat på moln och njutit av min och Livas fantastiska prestation.  Endast två gånger har vi  varit iväg och tränat. men de gångerna har det varit jättekul och jag har som alltid nuförtiden en mycket duktig och motiverad Liva.   Jag funderar hit och dit om jag ska anmäla mig till öppenklass provet som är senare i oktober. Inte för att vi kommer vara riktigt redo för det utan mest bara för skoj skull. och inför nästa års träning. men jag vet inte..får fundera några dagar till...

Och så nåt tråkigt.. Vi har ju sett att det inte varit som det ska med Mayas ögon,  vilket ett veterinär besök bekräftade. Hon har en kronisk hornhinne inflammation . Det går inte bota men med hjälp av daglig droppning av hennes ögon så kommer det hållas i schakt. Maya ser bra och besväras inte det minsta av detta just nu. Det vi får tänka på är att hon inte ska vara ute i stark sol, typ mitt på dagen under sommaren och absolut inte på vår isen.Oxå så ska hon droppas i ögonen dagligen resten av hennes liv.  Det hade kunnat vara värre..Viktigaste är att hon inte lider av det och det gör hon inte just nu. och hon är hur duktig som helst när husse droppar hennes ögon. Vår finaste goa Maya !
Denna ögonsjukdom är vanlig hos schäfer, border collie och ett par raser till. Den kallas då pannus. 

Så nu har jag gett ett  litet livstecken från mig...Om det kanske är någon som saknat mig .., eller åtminstone funderat vart jag tagit vägen. :). 

Och nu väntar jobb, tre nätter framför mig. som alltid nu så känns det aldrig besvärligt att gå till jobbet. 
Kram på er 
Och trevlig helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar