onsdag 27 november 2013

Hotell Uman

En vecka sedan sist ..  och jag har faktiskt gjort annat än jobbat och varit med hundarna :)
Vi är tre kompisar som alla fyllt 40 i år och vi bestämde tidigt att vi skulle göra nåt trevligt tillsammans. Så nu  helgen som var blev det av...Det blev en hotell vistelse i Umeå ,. Vi har haft så jättetrevligt, ätit gott ,mått gott och bara umgåtts. Fredag kväll lämnade vi aldrig hotellet, åt middag och såg idol. Och lördagkväll var vi på bio, vi såg Mig äger ingen. Gripande film där inte ett öga var torrt ,åtminstone inte hos mig, Eva eller Ulrica :)
Och så har vi shoppat, vissa av oss mer :). För min del blev det inte mycket. Barnen fick sig nåt nytt klädesplagg. .  MEN jag hittade mig kläder som jag ska ha på brorsans bröllop ! Vilken lättnad.. . Omständig som  jag är så hann jag köpa mig först en klänning, men det kändes inte så där riktigt bra så jag letade vidare(blev att lämna tillbaka den ) . Och hittade då till slut det jag verkligen ville ha. :)  Så nu ska jag bara köpa mig ett par skor till det :).Nu i veckan är det jobb..fyra nätter på raken. Så nu har jag två kvar.. De två nätter som varit har jag jobbat med finaste Agneta, kul.! :)Det har varit bra nätter , men nog räcker det till.! Men det är klart ..två personal på 40 boende..det säger allt ..

Mindre kul..vädret! Efter regn och plusgrader så är det blixt halka ute..Så man känner sig ganska så isolerad. Inga promenader har det blivit med vovvarna, kunde heller inte åka och simma igår :(. Deprimerande! Men nu kan det ju bara bli bättre..:)
Nu ska jag se skidskytte! Äntligen kör säsongen igång :) Förts ut är damernas distans., tyvärr har vi ju inga svenska damer som ens är i närheten av bra placeringar. Men det är intressant ändå. Finns ju andra att heja på..
               Ha det gott
Kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar