fredag 23 maj 2014

Resan gick bra

Ja nu är jag i Uppsala, eller rättare sagt i Oxsätra, två mil utanför staden. Här är så fint ! Det är sju år sedan jag var hit den här årstiden så jag hade nästan glömt hur mysigt och vackert här var .
Jag kom mig iväg sex på morgonen och var framme fem på eftermiddagen, blev ett par längre pauser för Kanayas skull. Det gick fantastiskt bra att köra , över förväntan ! Men jag fick ett tröttil strax före Skellefteå :):) , och då tänkte jag hur ska det här gå ! Men det gick över och sen var det bara tuta och köra , inga problem alls.
Då Ulrika och hennes familj jobbar /skola så är jag ensam här ute på dagarna. Igår så var jag ute på gården hela dagen ,bara solade och gjorde ingenting. Då det är så varmt här nu så blev det bara en kort promenad på förmiddagen. Ulrikas svärmor (de har hus på gården också ) bjöd in mig på våfflor och kaffe. Det var en trevlig stund med en trevlig och pratsam dam och goda våfflor :)
Igår kväll hade Simon fotbollsträning och medan Ulrika hjälpte till med den så gick jag och Kanaya elljusspåret. Sju på kvällen och det var snudd på varmt då också för promenad.
Men jag måste säga att Kanaya klarar värmen riktigt bra, hon är inte alls så påverkad som jag trodde hon skulle vara .Och det är skönt.
Och så såg vi Sverige bli klar för semifinal i hockey VM :). En spännande match mot VitRyssland, som slutade 3-2 till oss :):).

Vaknade före  klockan åtta idag, hade ju gärna kunnat sova längre .Jag menar jag har ju semester och inget inplanerat :). Men jag har ju aldrig varit bra på att sova länge, sova bort dagen och det lär ju knappast bli annars ju äldre jag blir. Snarare då bara åt andra hållet :). Men jag har sovit mina timmar och gott har jag sovit. Och Kanaya är så lugn och sover som klubbad. Det är prefekt att vi kan sova i den lilla sovstugan, så svalt och skönt där på natten . Ja nästan kallt. Perfekt för lilltrollet och jag kan bara dra över mig ett täcke till :).

Nu ska jag ta en dusch , sen en liten promenad och så sen sätta mig ute i solen . Kanske, kanske jag är lite brun när jag kommer hem :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar