lördag 17 maj 2014

SKK utställning Sjulnäs

 Corr. type,good size and body prop. A little long muzzle
Almoust overbite, well shaped body, straight shoulders
corr. angulated behind, good legs and paws.
corr. coat and movement
Good. (Good p.g.a bettet sa domaren till mig )
Tack Anna för att du tog dessa jättefina bilder på oss idag!
Foto: Anna Blomberg.

Ja, vad ska man säga...på den 15:e "riktiga" utställningen får vi på kritiklappen nåt vi aldrig fått tidigare, nämligen att domaren tyckte Kanaya  hade hade överbett!. Eller almoust overbite som hon sa, hur det nu kan vara nästan ! Antingen är det det eller inte !  Ska jag vara ärlig så är jag lite smått chockad fortfarande.
När vi kom hem så jämförde vi Kanayas bett med Mayas och Livas och det vi ser är att hennes bett är inte lika perfekt . Framtänderna står ut lite lite. Över bett eller inte ..vet inte. Är det ett helt acceptabelt bett eller har 14 olika domare missat detta överbett ?? Jaa, jag vet inte vad jag ska tro.
Men senast nu i Sundsvall i april fick hon korrekt bett på kritiklappen, och det jag absolut vet är att inget kan så drastiskt hänt med hennes bett på bara fyra veckor! 

Kanaya visade sig så fint idag, men riktigt bekväm är hon inte..Hon skummar kring munnen och det är hela tiden en balans gång för att få henne att visa sig så pass bra som hon gör. Leker jag och tjoar för mycket med henne blir hon lätt skeptisk, ja det är inte lätt!  En balans gång minst sagt!
Men synd på bettet idag för annars tror jag att Kanaya absolut fått execelleny kanske t.o.m lite mer :). Men som nån sa..alltid är det något. Och jag håller snart på att få nog av detta något :) och lägg då till att jag dessutom har hundar som inte riktigt vill det här med utställning..
Men nu blickar jag framåt! :) och jag bara längtar så till att det ska bli onsdag. Men mer om det sen.
Nu se lite tv.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar