tisdag 20 maj 2014

Uppsala nästa :)

Det mesta är packat i bilen, ja nästan allt förutom då  Kanaya :) . Tidigt i morgon bitti så bär det av ner till Uppsala .  Redan i vintras så kände jag att jag ville och hälsa på Ulli till våren igen. Och jag ville så gärna ha med mig hundarna. Och att det blev just den här helgen var för att det är två utställningar för Kanaya, SKK och rasspecial. Tyckte det var en ypperlig chans att prova utställnings lyckan söderut :).
Tanken var att ställa även Liva lördag, men efter Sundsvall så kände jag att jag nog inte skulle göra det. Lång resa och värme. Så efter mycket velande hit och dit så bestämde jag att hon inte skulle med, hon har det så mycket bättre hemma med husse och barnen. Och det var rätt beslut , det ska bli jätte varmt där nere i helgen. !  Men oj vad jag kommer sakna  henne !
Så jag och Kanaya ska ut på ett litet äventyr :) Fastän nu Liva bara är bäst på alla sätt så måste jag ju erkänna att det känns betydligt enklare att bara ha Kanaya med sig, hon är så lugn och lättsam. Man märker knappt av denna hund när hon är själv. Och när jag nu åker själv så visst blir det enklare.. och även lugnare hemma hos Ulli med deras två hundar. Kanaya lär bara visa på hennes stillsamma sätt att hon vill vara ifred, inte intresserad :). Liva däremot..ja, det skulle bli betydligt mer livat för trots hennes snart sju år så vill hon fortfarande BUSA :)).
Men nu måste jag komma mig i säng
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar