måndag 2 juni 2014

Altanfix

Det var inte så dumt att få sova i sin säng efter tre jobbar nätter. Jag gjorde en lång natt och sov riktigt bra ,så  i morse vaknade jag utvilad :).
Idag har vi varit så duktig här ute på gården, började med att åka till soptippen med ett skräplass. Sen har vi skurat upp altan räcket , stolparna , oj så rent och fint det blev. Ser nästan nymålat ut!  Altan golvet har oxå fått en upprustning och möblerna har kommit fram.
Blev att kasta om trädgårdsmöblerna..så det som vi haft i lusthuset står på altan och vice versa. Men som alltid när man städar och fixar så ser man ju att det skulle vara så fint med lite nytt..lite annat. Få se vad jag hittar på, vill inte lägga allt för mycket pengar på det . Jag håller på att tycka det är onödigt att bara köpa och köpa, speciellt när man har ..Om jag blivit snål eller bara förnuftig, ja det kan jag inte svara på  :):)

Sonen har haft operations dagsverke idag så han valde att dammsuga och skura golven medan vi var ute och pysslade på.Så det var ju bra :)
Efter middagen så tog jag med mig Liva och Kanaya ut på en skogspromenad. Jättefin kväll att promenera, lite kyliga vindar men solen värmde så skönt. Mindre bra var att någon haft grillad kyckling med sig som matsäck och sen lämnat resterna i skolen :(.  Naturligtvis hittade mina hundar det , men som tur var så hann jag se det och fick dom att släppa benen.
Maya fick vara hemma då hon nu haltar på höger ben! Och detta efter bus med Liva. Liva var på Maya och vad som då hände. , men Maya skrek och flög på Liva och bet henne kring halsen , riktigt förbannad blev hon, så ont gjorde det! Sen så var hon trebent ett tag  :(. .
Idag haltar hon betydligt mindre, värst är när hon vilat , stiger upp och börjar gå..då ser det illa ut. Men nu är husse på en liten kort lugn promenad med henne ,det är nog bra att få röra sig litegrand. Hon ömmar när man böjer tassen.  Stackars Maya. Är det inte det ena så är det det andra. Jag kan bara tycka så synd om henne ,att hon fick den här ögonsjukdomen :(. Hon är begränsad, men samtidigt vet jag ju att hon inte lider och hon ser bra , än så länge..Man ska ju inte ta ut nåt i förskott..vi får ta det som det kommer.
Nu ska jag strax krypa ner i sköna sängen.
Godnatt
Finaste systrarna K. Mår ganska så gott på deras gräsmatta:). Och så kloka Maya med sina brillor. Mattes fina tjej ! <3 nbsp="" td="">

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar