onsdag 4 juni 2014

Ovälkommen medresenär!

Idag hos mamma så satt jag och kliade Kanaya vid hakan och då kände jag något skumt...tittade efter och vad var det jag såg , jo en fästing!  När vi var nere i Uppsala så hade hon två på sig som Ulricas svärmor kände och tog bort  och tydligen följde det med en hem oxå. Det gick då bra att få bort den , har ju en sån där fästingpenna, men nog är det väl onödiga otäcka kryp det där ! :).
Inatt är det jobb igen, men jag har haft ett par fina lediga dagar. Fint väder har vi haft .Igår var jag ute hela dagen solade mest , men då jag inte riktigt bara kan ligga på latsidan så tog jag en paus i solandet och putsade alla fönster på utsidan , så nu är det gjort :).
Idag har jag hälsat mamma , blev surra och fika. Trots värmen så gick jag med Liva, Kanaya och Ixie en promenad uppför Jaktberget. Perfekt att gå där då vi passerar en bäck där de kan dricka och bada.
Mamma var tvungen vara hemma då hon har så ont i ryggen idag.

Har faktiskt lyckats sova dryga halvtimmen efter middagen, så inatt lär jag vara pigg. Skönt det ! 
Ha det gott.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar