söndag 22 juni 2014

Midsommarhelgen.

 Dagen före midsomaafton så kom jag på att jag skulle göra en midsommar krans till Liva. En krans av björk och de här rosa blommorna som växer vilt . Inget mästerverk blev det men allt klär ju en skönhet :) Och rosa ..ja , jag älskar ju rosa som man säkert kan se många gånger :)
Bilder tagna med mobilen
 Sen åkte vi till Bertnäs vid den lilla båthamnen, vårt favorit ställe, och där blev det att fota!
Bilder tagna med kameran
Det var inte det lättaste att fota damen den här dagen, lite svårt att sitta still, som vanligt :). Hon ville ju bara iväg och bada! Det blev en hel del roliga kort, och jag hade ganska kul medan vi höll på, måste jag säga :). Men några fina bilder blev det då ändå till slut  :)

Midsommar afton då..ja, jag jobbade natten mot men steg upp före tolv. Jag var ut på en fin skogspromenad med Liva och Kanaya . Kvällen spenderades med våra kompisar Hortlunds i deras stuga vid Altervattnet.En lugn kväll med god mat och trevligt sällskap. Men Jenny och Johan var inte med, de hade andra planer. Mycket konstigt och lite tråkigt , men det är bara vänja sig :). Barnen är stora nu!

Idag har jag fått ordning på alla bilder, sorterat och fört över på usb. Det har hunnit bli en hel del bilder sen december! Och mest på hundarna! Nästan sjukt många..Tid tar det , men nu är jag nästan klar :)
Jag och Liva har varit nere på elljusspåret. Hon har fått ett fält med dummies, och så tränade vi lite tecken och dirigering. Hon är duktig! Få se om det blir prov till hösten..allt hänger på mig.. Måste nu först försöka få tag på vilt och sen får vi se...

Och fotboll ser jag! Så kul med VM, men inte ser jag varje match inte. Bara de mest intressant, det är nog många det. :)
Nu varva ner framför tvn, nattmatchen går nu.
Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar