måndag 26 januari 2015

Ditt och datt

Jag fick verkligen en lång god nattsömn, så jag har varit pigg idag, fortfarande pigg .:)
Idag har det snöat , en bra dag då för lite hushålls arbete och hälsa på sin goda vän , vilket jag  har gjort.Trevligt!
Ikväll blev det promenad med vovvarna och det var så härligt ute! Inget snöande och bara ett par grader kallt. Hade varit ute längre än den timme jag var om inte det fastnat så mycket snö i  vovvarnas tassar. Riktigt besvärligt och smärtsamt för dom.Värst var det för Liva men även på  Maya fick jag ta bort isklumpar  Så nu vet ja vad jag har att göra imorgon, frisera tassar!. Sen blir det att använda både sprayen och salvan jag har som ska motverka att det fastnar snö och blir isklumpar.

Lite loja tycker jag att mina tjejer var ikväll under promenaden ,nästan lite tråkiga :) Kanske är det löpen eller så var dom ganska så nöjd efter att varit ute med husse ett par timmar på gården, tuggat ben och varit delaktig i snöskottningen :). Och klockan var närmare halvnio då jag gick och då har Liva som oftast gjort kväll. Men nu sover dom då riktigt gott. Välmående vovvar :)

Och jag ska snart lägga mig , tänkte börja läsa om min nya kameran, min tanke och förhoppning är att jag ska lära mig ta bilder med de rätta inställningarna för att få riktigt riktigt fina bilder. En hel del att lära och sätta sig in i ....men Rom byggdes ju inte på en dag:)
 
Ha det gott
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar