fredag 19 augusti 2016

Jakt prov Sangis.


Sjunde augusti gick vi jaktprov i Sangis . Ssrk Kalix var det som höll i det , domare var Mikael Rönnbäck. Vad att säga om detta prov då ...Ja vi gick inte till pris, och ett pris skulle vi inte heller ha . Ingen bra dag på jobbet alls :) .Kort sagt , Liva ville inte riktigt lyssna och samarbeta denna dag . Ointresserad och loj , jag kände direkt att, nä idag är inte vår dag . Kortfattat domarens ord : En för dagen alltför självständig tik som uppvisar god apportering men belastningen ligger i samarbets viljan vilket visar sig vid dirigerings jobbet och att motivationen tryter, inget pris kan utdelas .

Jag måste få tillägga att vi fick hög och högsta poäng på många punkter bl.a sökarbete,markerings förmåga,grepp och avlämningar,sim teknik, vatten arbete , hundtolerans , näsa , stadga och passivitet .  Så helt oduglig var vi inte :) . 
Det var ett trevligt prov, ett prov som egentligen passade oss bra .Och en mycket bra och duktig domare.  Jag var ändå nöjd med dagen , trots nollan . Jag gjorde allt jag kunde ,så gott jag kunde . Men Liva var inte riktigt med . Om det berodde på värmen , snart dags för löp , åldern eller kanske hon bara hade en riktigt dålig dag .Men såklart är hon ju bäst ändå  :)   Lika självklart är ju det som att ens barn är det absolut mest dyrbara fina man har i sitt liv . 

Så inför morgondagens prov ..Inga stora förhoppningar , annat än det ska vara trevligt och att jag ska åka därifrån med ytterligare erfarenheter samt nya kunskaper.  Sen skulle det ju naturligtvis bara vara lycka att få åka därifrån med ett pris ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar