torsdag 18 augusti 2016

Härliga höst


Husse med sina två ögonstenar, och såklart ..Liva är ju bara vår Liva . Familjens Black Pearl .
Ja om nu någon i min närhet lyckats undgå att höra vad jag känner för hösten ..Jag älskar hösten !!
Idag har vi varit och gått en riktigt lång promenad , en och en halv timme i raskt tempo .  Så härligt! 
Saknar så mycket mina långa skogs  promenader och utflykter på sommaren . Värmen gör att man man många gånger är begränsad , ja det är då senare på kvällen man kan gå, men när man jobbar genomsnitt varannan natt så är det ju lite svårt . Motion får ju Liva ändå i form av mycket simmande , och visst är vi mycket i farten, fast inte på samma sätt .Men nu är hösten här och vi har fått börja komma oss ut så nu njuter vi , hela flocken! :). 

Har haft vård av våra ute blommor idag . Gödsel vattnat , rensat och pratat lite med dom :) . De är så vackra än så tänkte ,att om jag sköter om dom så kanske vi får njuta av dom en bit in i september . 
Nu förbereda middagen . Har bett svärmor och svärfar komma och äta surströmming med oss . Mums !
Sen väntar jobb inatt , känns kul . En natt med mina fina gamlingar och underbara arbets kamrater . Visst saknar man kollegorna som lämnat gruppen , men det känns även  bra med de nya som börjat .  Vi är som en helt ny grupp sen jag började för drygt fem år sedan . Det är bara jag och Annelie kvar. Men allt funkar bara bra fortfarande, tycker det är ganska roligt och inspirerande med lite nya ansikten ibland . Man kan få lite nya tips och ideèr , vilket kan behövas ! Det är lätt man blir enkelspårig , egen och omständig . I alla fall jag , så är det . Men jag erkänner ju det oxå :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar