söndag 21 augusti 2016

Jaktprov Skellefteå

Ja vi nollade igen .Men jag tycker vi gjorde i sin helhet ett bättre prov än i Sangis. Det kan har räckt , med en annan domare,  till ett tredje pris. Men inget ont om denna domare , han var hård men rättvis i sina bedömningar. Och då jag är ganska själv kritisk så kan jag bara hålla med , vi ska inget pris ha denna dag.
Många nollade , några tredje pris , bara ett första pris av 10 hundar.
Jag tyckte det var ett bra prov , inget alls märkligt eller annorlunda med upplägget.Det enda , en mycket svår vatten dirigering. Det tyckte alla och då  det bara vara en av tio som klarade den säger det mesta. Men en hund fixade den , imponerande! 
Vad tar jag med mig från detta prov då..Jo framför allt en sak . Vi måste börja träna svårare , längre avstånd  , svårare terräng vid vatten jobb. OCH träna på dirigering!

Ja få se om det blir mer prov i höst. Väntar bara på att Liva ska börja löpa. Har jag tur så prickar hon in det mellan något prov eller helst , att hon väntar till oktober! ☺.
Ha en bra dag . Det kommer vi ha ☺
Kram.💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar