torsdag 10 maj 2018

Det rullar på

Snön for även i år . Och visst är det härligt med barmark oxå :) .
Jag har jobbar mycket sista veckan , först fyra nätter sedan ledig bara två och nu två , men helgen är jag ledig . SKÖNT ! Jag har fortfarande bara nedräkning varje natt jag jobbar till jag får vara ledig . Sorgligt, tråkigt och jobbigt hur det blev . Då jag bara tycker så mycket om att pyssla om mina gamla . 
 Men trots allt så är jag ute med vovvarna varje dag i skogen . Där hämtar jag energin .   Jag hinner även gå koppel promenader och så har jag börjat cykla med Vilda vissa  kvällar .  Jag har även tränat lite apportering med Vilda , och det går upp och ner :) . Hon är så omogen än och så får jag även se det när vi gör våra korta tränings stunder . 
Mina studier gå bra , riktigt bra :) . Så bra att en lärare verkligen tyckte jag skulle satsa på högskola och läsa till  förskolelärare :) . Men det vill jag inte . Den här läraren ser ju bara mina skriv resultat och hört mig prata , hon känner ju inte till resten . Hur jag egentligen inte alls tycker om att sitta och läsa . och aldrig gjort . Att jag bara tycker det är tids krävande och något som bara ska göras .
Och jag får hela tiden jobba med motivationen , men jag har tur .. Den inre och yttre motivationen kommer ofta , jag blir dagligen påmind varför jag tog beslutet att börja studera . 
Sover helt okej gör jag , är jag ledig sover jag bra och långa nätter . Och när jag jobbar sover jag som jag alltid gjort , faktiskt bättre genomsnitt .  Så inte är det då sömnen som trasslar för mig . 
Ja ja bara kämpa på och hoppas det vänder snart . Saknar tiden då jag gick med lätta steg på jobbet och njöt när jag var där .Väntar och har väntat tålmodigt att den tiden ska komma tillbaka . Men det är väl som en klok en sa åt mig , allt har sin tid . 
Och igår , ja då var jag och Johan och ekipera honom inför studenten . Och det var snabbt gjort , han är nu så lättsam min pojke . Och när han stod där i kläd hytten då började jag skratta , jag fick förklara mig för expediterna som hjälpte oss att det var för jag var så rörd . Första gången jag ser honom i kostym , och Så snygg ung man !!  Jag var glad jag inte började gråta , hade varit mer ikt mig faktiskt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar