torsdag 24 maj 2018

Laxede

Efter att velat hit och dit så blev det ändå att jag körde upp vagnen hit . Jag har bestämt att jag tar månad för månad och så får jag se hur länge det blir . Jag tycker ju så mycket om att vara här , det passar även bra för hundarna och så har jag ju mamma och Dan-Olov här . Man vet ju inte hur länge till dom kan vara här , av erfarenhet så vet jag ju att det kan gå fort så ändras allt . Därför tog jag beslutet att ställa upp vagnen här . Och det kan ju även vara sista säsongen här med min Liva . Ja med tanke på hur sjuk hon var i december så är det ju bara så fantastiskt att jag är med henne här nu . Att jag fortfarande får ha henne hos mig . Jag är så tacksam och så lycklig för det .
Jag kom upp hit med mitt vagn i tisdags , men förra veckan var jag här oxå . Då bodde jag med mamma och Dan-olov i deras vagn  och hjälpte dom komma i ordning . Eller hjälpte och hjälpte, jag fanns där och gav  lite handräckning :) . 


Någon längre sovmorgon blir det inte , så fort dom anar matte är lite vaken så ser det ut så här .:) Lyckliga för en ny dag , att få mattes uppmärksamhet och tycker bara att det nu är dags stiga upp . 


Efter frukost och morgon rastning så fick dom ben så jag ska få sitta vid datorn . Och nu sover dom :). 

Jag borde verkligen plugga istället , men har inte ro nu för det . Ska blogga en stund , sen när hundarna vilat ner maten ska jag ta bilen där dom kan få springa lös och få bada . 
Jag känner mig inte alls så pigg . Förkyld eller så är det pollen som gör sig påmind . Var på samma sätt i fjol i maj . Jag tar allergi tabletter , men av dom blir jag då seg och trött .  Och ont i kroppen har jag  , speciellt ryggen . Men ryggen har inte varit som den ska en längre tid . Jag skulle verkligen behöva träna mer , åtminstone komma igång med simningen . Kom helt av mig med den , men jag hinner och orkar inte allt . 
Så just nu är det lite kämpigt med studierna . Tom i skallen och så när jag inte kan sitta längre stunder för ryggen . Tur jag fick ledigt en natt i veckan ...Men på söndag då är det jobb , jobb som gäller .

Nä nu ska jag inte klaga mer :) . Jag är ändå glad , för mina nära och kära mår bra och har det bra och det betyder ju bara mest !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar