måndag 6 december 2010

Bra dag

En annorlunda ,men mycket bra dag har det varit på jobbet idag. Jag har haft projekt tid hela dagen, förmiddagen bakade jag och eftermiddagen var jag och en vårdtagare hem till dennes hus och äkta hälf. En mysig dag har det varit, som jag brukar säga, fint att få göra något extra för våra gamla.

När jag kom från jobbet blev det lite hundvård, eller Kanaya vård. Hon blev borstad,det är fällning nu och vi försöker att borsta henne ofta. Sedan klippte jag hennes klor, tog bara framtassarna då hon upplever det väldigt jobbigt , men det gick riktigt bra, hon var inte alls så ängslig och rädd den här gången. Men så fick hon både mycket godis och många pussar. :)Äntligen tror jag det börjar bli bättre. Ska ta resten i morgon.
Nu väntar hundpromenad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar