onsdag 1 december 2010

Tillbaka

Jobbar ikväll , men börjar först klockan fyra. Det händer inte ofta ,brukar mest börja halv tolv. Dagen började mindre bra, sov till halv elva !!! Inte riktigt vad jag tänkt , men tydligen behövde jag det. Sen har jag fått gjort en del, julpyntat klart, dammtorkat hela huset t.o.m julfint på toaletten har det blivit. Tycker själv jag varit ganska duktig ..Har en längre tid haft så lite energi, inget fått gjort annat än det jag verkligen tycker är roligt, som skogsprommisar med hundarna. Men nu känns det som om det börjar vända..äntligen
Till min stora glädje och lättnad så går det jättebra att jobba, armen är faktiskt riktigt bra. Fast jag får tänka mig för när jag använder den. Vi har ju så tungt nu på jobbet, har aldrig varit med om den här vårdtyngden tidigare. Brukar inte vara den som klagar , men så är det. man är helt slut när man kommer hem efter en heldag , både i kroppen och knoppen. Vi har faktiskt t.o.m fått extra personal på helgerna året ut.. Det satt långt inne, men till slut lyckades vi få dom att inse att det bara inte går ... alla är helt slut!
Nog med klagan..
Det är nu mysigt med julen.. tycker om den mer och mer. Ser fram emot köpa julklappar, en har jag köpt hittils. För att inte tala om julmaten! Imorgon blir vi bjuden på jultallrik på jobbet, så gott ! Ska jobba 6-15 julafton , det känns helt okej . Sedan ska vi tillbringa julafton med svärmor o svärfar..
Nu har Lars dammsugit så då ska jag ta fram skurkäppen. Högst nödvändigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar