lördag 25 december 2010

En fridfull jul

Vill önska alla en god fortsättning på julhelgen. En julhelg som för min del varit så fin.
Julafton jobbade jag till tre, vi hade så mysigt med våra gamla. Vi hade dukat så fint med långbord , vi sjöng en massa julsånger med dom och såklart åt en massa gott! Mycket uppskattad eftermiddag, både av de gamla och dess anhöriga, även av vi personal .
Julaftonskvällen var vi hos svärmor o svärfar .
Idag på morgonen följde jag Lars in på elgiganten, hade bestämt mig för att nu köpa den kamera jag tittat på före jul. Fick pengar av mina nära och kära till julklapp. Och tänk att idag så var just den kameran tusen kronor billigare!! Ibland har man tur och vilken tur att jag pallade mig upp och följde med.
Juldags middagen har vi ätit hos mina föräldrar, tillsammans med mina syskon och syskonbarn. Lite mer liv i luckan i dag än i går. :). Idag var det bara fyra hundar hos mamma. Deras två ,lillbrorsan hade bara en av sina fem ! med sig och vi hade bara Kanaya med oss.Kanaya behöver mest få följa med och träffa människor och andra hundar , utan Liva o Maya. Sen är det faktiskt så att hon är den som är lugnast att ha med sig , hon gör minst väsen av sig . Som min mamma säger, hon bara är .

Nu blir det snart fångarna på fortet med skidlandslaget.
Julkramar till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar