torsdag 16 december 2010

Snöstorm

Idag var planerna en stadsresa och köpa julklappar. Men då det var snöstorm ute så valde jag att låta bilen stå översnöad och stanna hemma. Jag har haft en mycket fin ledig dag ändå.
Jag och Kanaya har varit ute och plumsat på ängarna, Maya fick stanna hemma då hon nu är i löpen.
Har möblerat om och städat i sonens rum , blev så fint så och nöjd blev han.
Sedan blev det eftermiddags kaffe hos vännen Helena, ett tag sedan vi träffades så det var såklart mycket trevligt.
Ikväll har jag fått fram granen och satt dit ljusen, och i år gick det så bra.. Tappade inte humöret en enda gång ,vilket jag brukar göra. Brukar aldrig tycka jag får det fint , men i år så , inga problem! kanske beroende på att jag lyssnade på så fin julmusik och drack god glögg medan jag höll på.... :)
Hoppas nu detta snöoväder ger med sig fort, jag föredrar då hellre kylan vi har haft, mycket , mycket hellre.
fortsatt trevlig kväll

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Ja visst är det olyckligt att det blev så för Mira igen, jag vet att den här hunden är en snäll och väluppfostrad hund (det skrev jag i min blogg också)men trots det så hann den ändå springa fram till Mira, och så rädd som Mira blev då har jag då aldrig hört henne..hon skrek som en stucken gris! Men jag har tänkt (nån gång vid tillfälle) att höra om jag får gå en liten promenad när vi har hundarna kopplade så kanske man botar miras rädsla för den, för som sagt var jag vet ju att den är snäll!! Det är Mira som måste "komma över" sin känsla...kanske du och Liva kan följa så Mira får se att Liva inte är rädd för den...men vi får väl höras om det senare (tror du att det skulle vara en bra idé? det vore perfekt att få nån annans synvinkel på det hela)

    Önskar er också en god jul och gott nytt år!
    Vi hörs! Kramar / Helena

    SvaraRadera
  2. ***God Jul och ett Gott nytt härligt hundår önskar vi er***

    SvaraRadera