lördag 4 december 2010

Tillbaka in i hjärtevärmen

Idag ställde jag klockan på åtta och steg faktiskt upp då oxå. Drack en kopp te och läste PT i lugn och ro. Sen blev det äntligen en skogs promenad med Anna och alla vovvar .En vecka sedan sist, vi har riktigt haft abstinens efter "Mora " :). Från skogen blev det direkt till stan , handlade lite myspys till ikväll.
Idag är hundarna mina käraste vänner igen, annat var det igår.... När jag steg upp klockan fem igår morse upptäcker jag att det är sjöblött i sängen på bådas sida!! Alltså Kanaya hade pinkat ner sig , mest troligt i sömnen. Det var bara att börja tvätta, tur att jag även kunde ta med till jobba och tvätta. Men det är ju inte hela världen, värre är ju om hon är sjuk på något sätt för hon har väl aldrig provat pinka inne förut. Det har då inte hänt igen så förhoppningsvis var det en engångsföreteelse.
Sen när jag tog ut hundarna efter jobbet blev det kalablik ute på gården. Liva fick tag på en spets gardin som jag hade ute på vädring , och om denna blev det dragkamp mellan hundarna. När jag väl fick dom att släppa den ja då ryker Maya och Kanay ihop. Helt rabiata ,!! Fick tag i dom till slut och med nöd och näppe sära dom. Det var nära att jag tog en av systrarna i bilen för att köra henne till Sjulsmark till min äldsta bror. Han hade inte haft nåt val och där skulle hon få det så bra. Och Liva är riktigt hopplös nu på att hoppa , inte bara en gång jag hållit på bli av med det jag har i handen. (mat). Nu får jag väl igen för att jag alltid klagat på att hon inte varit så matfrisk. Men som sagt, idag är dom på plus igen . Och som jag brukar säga.... Men vem har egentligen fostrat dessa odjur??? (ler ) Men snälla och goa är dom då .

Skidskytten är snart slut, ska då börja med middagen. Sen får man se vad som händer ikväll..
Trevlig lördagkväll
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar