tisdag 14 december 2010

Stressfri

Kylan håller i sig , men jag håller det inte så farligt. Hundarna vill ändå vara ute och själv har jag bra och varma kläder så det är inga problem.
Igår var vi och gick "mora"i -22 grader. Planen var att inte riktigt vara ute lika länge som vi brukar, men se Loka (jämten ) hade andra planer. Hon, Maya och kanaya drog iväg, sedan hörde vi hur Loka börja skälla, såklart hade hon hittat en älg, hörde även mina skälla. Efter c.a 20 minuter dök systrarna upp ,aldrig har de varit borta så länge men så har de aldrig varit på äventyr med en jämte förr heller :). Loka hon hade inte alls jobbat klart, det slutade med att vi fick lämna henne i skogen, åkte hem till Anna och drack kaffe för att två timmar senare åka tillbaka . Efter en hel del tutande med toytan så dök hon äntligen upp, glad i hågen . Stor lättnad ! Loka har lärt sig känna igen tutandet och ljudet från min bil, inte så konstigt vid det här laget :)
Idag jobbar jag kväll , börjar inte förrän fyra, inte så dumt det. Det blir att trotsa kylan idag med, vi ska gå vid elva, då det är som ljusast. Få vara ute i ljuset är så viktigt för mig, för att inte tala om frisk luft!
Nu är det inte länge till jul, dagarna springer iväg!! Känner ingen stress , men det brukar jag inte göra kring jul och det är skönt. På torsdag blir det en dag på stan , då blir det handla! Och granen ska oxå fram då. Julafton jobbar jag till tre ,sedan ska vi till svärmor och svärfar. Juldagen ska vi till mamma . Så ni ser , jag behöver inte tänka så mycket på mat heller. Bara komma till dukat bord ! :)
Nu ska jag komma mig i kläder.
Ha en bra dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar