fredag 21 januari 2011

Kanaya

Sista dagarna har lilla Kanaya varit mycket i fokus. I förrgår när jag kom hem från jobbet hade hon smitit från gården!! Första gången!!. Lars hade varit och kört runt byn i en timme utan att hitta henne. Sökandet fortsatte både till fots och med bilen. Jag hann ringa polisen i hopp om att någon lämnat in en cremefärgad lurvig vovve, men inte det. Men de tog uppgifter om Kanaya och telefonnummer. När vi sökt henne i över två timmar och kom körande såg vi en man komma gåeende med, ja Kanaya i koppel! Vilken lycka!! När frun hade varit hem på lunch så hade Kanaya varit utanför deras hus på vägen och när hon öppnade bildörren o pratade med henne så hade hon hoppat in i bilen!!.Dom tog hand om henne och hade även dom ring till polisen. När vi kom körande var precis just då mannen ute och rastade Kanaya.
Kanayas äventyr slutade lyckligt, tack vare att hon träffade på människor som bryr sig om och tog hand om henne när hon irrat bort sig och var långt hemifrån. Det var hemska timmar ...ni kan nog förstå hur tacksam jag är mot detta par som tog sig an henne.

Imorgon är det dags för en inoff. utst i Boden , kanaya ska ställas. Hon behöver ringtränas. I veckan var jag hem hos mamma som hjälpte mig att frisera till tassarna så dom ska se sådär kraftiga och fina ut. Det blev jättebra, mamma kan sånt där, gammal frissa som hon är. Mamma ska ställa Jixie i morgon oxå,det ska bli en sån trevlig dag. Intressant att se hur det går, både Jixie o kanaya är ju så försiktiga så det vi hoppas mest är att dom står för domaren och inte är alltför skeptiska :). Det är bara träning som gäller för att det ska bli bättre .
Sen är ju inte Kanaya i bästa päls heller vilket gör att hon ser än mer tunn ut.
Ikväll så har kanaya spytt ner hela hallmattan, så det var bara försöka få den ren i duschen. Ja, hon håller mig sysslosatt på alla sätt . Lillhjärtat mår bra nu och det är ju huvudsaken. Hon åt nog nåt mindre lämpligt idag under skogsturen...

Nu ska jag skjutsa grabbarna på disco i Rosvik. Sen blir det att se Lets dance.
Trevlig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar