tisdag 2 april 2013

Abborrtjärn

 Mamma, Liva & Kanaya
 Ixie
(Bilderna är tagna på Björntjärn dagen innan) 
Igår blev det en promenad med hundarna till Abborrtjärn. En tjärn som oxå är kring Rosfors. Var en bra bit att gå från vägen där jag lämnade bilen, men efter en dryg timme var jag framme.Mamma och Dan-Olov var redan på plats(de körde skoter dit) . Det var jättefint väder även igår, nästan helt vindstilla dessutom. Vi grillade korv och pimplade. Var bara jag som inte fick någon fisk, inte ens ett enda napp. Men jag höll uppe humöret ändå :) det var inte som när jag var liten...:)
Mamma tyckte lite synd om mig som skulle gå hela vägen tillbaka till bilen, så hon propsade på att vi skulle försöka rymmas på skotern. Sagt och gjort. Ixie framför D-O , Kanaya mellan mamma och D-O på skotern. Och jag sittandes grensle över packkälken med Liva framför mig! Vet ni..Det gick hur bra som helst, iallfall för hundarna. Dom mådde så väl ,som dom aldrig gjort annat. Men för min del..Om jag säger som så ...Jag går nog hellre nästa gång :):). Men den enda träningsvärken jag har idag är i armarna..och det efter att borrat tre pimpelhål :)

Har jobbat natten till idag, trots att jag inte kände mig så pigg. Egentligen har jag känt mig lite hängig hela helgen. Ont i halsen och huvudet. Skulle jobba inatt med , men då har en del komp att ta ut så gjorde jag det. Tur det , känner att jag inte skulle orkat jobba.

Nu ska jag lägga och hoppas på att jag vaknar pigg och alert imorgon.Måste till stan och göra några ärenden. .
Kram och godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar