lördag 20 april 2013

Jag,Liva & Team Älvgården

 Lena och hennes fina labbehane Pepper ,översta två bilderna.
Peter & hans labbe tjej Gloria, nere till vänster. Liva längst fram ,nere till höger.
 Jag och Liva tränar linjetag med kråka.
Fika paus. Jag är så glad åt denna bild! Tack Lena!

Idag blev det en sån där spontan tränings eftermiddag med Älvgårdarna. Vi höll till i skogen kring Vitsand.
En jättetrevlig eftermiddag med glada, pigga hundar och hundägare.
Träningen för mig och Liva blev idag, markeringar med kråka, linjetag med kråka och ett litet fält med en kråka och två frysta trutar. Liva var duktig , men det märktes det var första träffen med andra hundar i skogen.Och  det syntes tydligt att det "tog på" att sitta passiv och bara vänta på sin tur att få jobba. Det är det som är så bra när man tränar ett gäng, då får man även träna stadga och passivitet. Jättenyttigt!

Ikväll har Kanaya fått lite egen mattetid. Vi gick en koppelpromenad runt byn. Vi stannade ibland och tränade att stå fint :) Nu är det ju inte länge innan det är dags för utställning med lilla trollet. Kommit på att jag skulle vilja prova att ställa upp henne på ett annat sätt. Ska prova träna det några gånger och se hur det går...

Ha det så bra mina vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar