onsdag 10 april 2013

Flykt tjärn.

Idag blev det pimpling igen :).Jag ,mamma och Dan-Olov också vovvarna förstås. Det blev att fara till flykttjärn den här gången , lite mindre långt för mig att gå  från Rosfors vägen. Men det tog ändå dryga halvtimmen dit. Men en fin promenad.
Fiskelyckan var väl inte så där riktigt bra,  jag och D-O fick var sin och mamma tre. Det lustiga var att dessa fyra fiskar fick vi i samma hål. Annars var det stendött i alla andra hål, och vi borrade en hel del. Eller rättare sagt  D-O och mamma, jag borrade ett :)
Det har varit riktigt varmt idag, en helt underbar dag på isen! Och åt gott gjorde vi , började med att steka hamburgare och innan vi begav oss hemåt så blev det uppstekt palt ,så gott att ute och när det är lagat över öppen eld!

Liva har varit extra busig idag. Hon fick igång Ixie och Kanaya med. Så dom sprang som tokar på isen , först Liva och sen de andra två jagandes efter. Kul har dom haft ,så gulliga att se på dessa tre ,lekandes med varandra:).
Ja, inte kan man tro att Liva är en sexårig tik inte, jo om man ser henne kring nosen. Hon har blivit så grå!! Jag tycker det är fort hon blivit det , och så mycket. Stämmer inte riktigt  när man ser hennes kropp och hennes uppförande :). Men huvudsaken man är ung i sinnet.. Ixie är också så härligt busig och alert, hon blir sju i år.Jag bara älskar hennes energi ! Man kan tro Kanaya är flera år äldre. Mer stillsam och mycket mindre "motor" har hon än Ixie. Ja se Kanaya....hon är ju bara , just ..Kanaya :) Mattes ängel och "lella".(lilla barn)

Nu börjar snart champions leauge fotbollen. Måste ju heja på Zlatan :)

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar