onsdag 15 maj 2013

Ring träning och vilt träning

Igår var vi med Maya till djurkliniken, och som vi anat så är det hennes tå som gör att hon haltar så mycket. Så nu blir det amputera bort den, 29 maj har hon fått tid för operation. Känns skönt att hon nu får hjälp och hon kommer klara sig utmärkt utan denna tå , inga problem ska hon få utan hon kan leva ett helt normalt liv. Motioneras precis hur mycket som helst.:)
Ikväll har jag och en jobbarkompis varit på  Norrvallen och utställningstränat hundarna inför kommande helg. Kanaya var som vanligt pigg och alert , go gumman min :):) Hon är nu kul att jobba med!
Sen tog jag Liva med mig på Norrvallen, fågelträning gällde för henne. Frusen trut, kråka och korp hade jag med mig. Inga problem :) Liva tar nu fågel lika självklart som dummys, med fart och glädje!. Nåt har jag då lyckats med..
Fjärde och sista jobbarnatten har jag nu framför mig, sen några dagars ledighet. Och en spännande och trevlig helg att se fram emot.
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar