torsdag 23 maj 2013

SKK utställning Sjulnäs

Då var det dags för årets första utställning för Kanaya. Jag var i valet och kvalet om jag skulle ta med Liva den här gången som sällskap, men då jag var ensammen  som skulle iväg så blev det att lämna henne hemma. Strängt att ha två hundar på utställning när man är själv och sen tänkte jag att det kan bara inte längre spela någon roll för Kanaya om Liva är med eller inte.. Om det nu berodde på att Liva inte var med eller nåt annat , det ska jag ha osagt. Men Kanaya var inte alls i form och det märktes direkt jag kom dit. Hon skumma lite kring munnen och hon ville inte alls ha nåt gott. Provade allt! Hon bara spottade ut det.
Men vi gick då in i ringen och hon var som väntat  inte alls sig lik. Vilket domaren oxå såg, och det kunde man  läsa på kritik lappen. Men annars fick Kanaya jättebra kritik, och hade hon bara visat sig som hon brukar så är jag säker på att resultatet varit annorlunda, men en hund som inte vill har ingen utstrålning , rör sig inte bra så den här gången var det helt rätt att hon fick Very good.
 Det var svårt att visa Kanaya idag, blev mycket "pet" , "pock och lock". nä, idag såg det inte bra ut!

 KRITIKEN.
Strong bitch,a loose condition today, strong head,
nice exprom., bite could be a little tighter,
Very good bone,strong body,moves well from side,
carry her tail well when moving but loose her topline.
Not on her best show condition today. ( SANT)
VERY GOOD
 Men bedårande söt är hon :):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar