fredag 10 maj 2013

Veckan som gått

Jag har tjorvat på lite i veckan..Var säker på att jag skulle vara ledig i början av veckan och så ha jobbar helg. Men det var tvärtom! Jag jobbade mina tre nätter och så nu är jag ledig . Det kändes bara kul att vara tillbaka på Norris igen, till gamlen och arbetskamraterna.
Har däremot inte sovit bäst i veckan då jag haft en del tider inbokat på lite "fel" tider. Tandläkaren tisdag och mammografi onsdag.  Mammografi..ja, nu har man åldern inne för att få göra det oxå :)
Onsdagkväll åkte jag och Liva till Backträsk och var med på lydnads/apportering kurs. Mycket rolig träningsstund med trevliga människor och duktiga hundar.
Och igårkväll tog jag Liva och Kanaya med mig till Älvsbyn. Norrfjärdens herrar spelade match mot Älvsbyn. Regnigt,ruggigt och kallt ute men spelet värmde . Vinst med 5-1 :) Heja Norrfjärden!
Efter matchen var jag förbi Hortlunds för att bara säga hej, när jag nu ändå var i Älvsbyn. Men det blev lite mer än bara säga hej...var inte hemma förrän halvtolv.

Idag har jag bara varit hemma. Då det varit pissväder så hade jag inte bråttom att stiga upp.:)
Ikväll har jag cyklat med Liva och Kanaya, men en kort sväng bara då det är säsongens första tur. Stannade med Kanaya på backgårds plan och körde utställnings träning, det gick bra. Hon ser ut att tycka det är så kul. Härliga lilla Kanaya!
Liva fick lite apporterings träning på gården efter cykel turen. Linje tag och markeringar med dummys. Pigg och alert hund! Härlig att jobba med :)
Och för halta Maya blev det en koppelpromenad, bara så hon skulle få komma från gården en stund. ( Liva fick hänga med oxå). I början av promenaden så tyckte jag inte Maya haltade så mycket, knappt inget alls, men sen innan vi var hemma igen så haltade hon ordentligt. Nu på tisdag ska vi till veterinären med henne, hoppas dom kan hitta vad som felar .  Om det är något samband med hennes tå som hon krossade när hon var 10 veckor. Hon har haltat nu av och till hela vårvintern. Mest till ! Men nu ska hon förhoppningsvis få hjälp så det blir bra .
Önskar er en fortsatt trevlig helg
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar