söndag 27 juli 2014

Byskebad och surr.

 Jag vill först och främst tacka Magnus från Åsele som tog dessa fina bilder på mig och Liva när vi äntligen fick bada tillsammans. Tusen tusen tack att du föreviga denna fina stund jag hade med min Liva.
Det var så fruktansvärt hett denna dag, 34 grader varmt på bilmätaren när jag körde hemåt! ,och ingen ac i bilen!  Så vi stannade  vid Byske havsbad ,hittade igen hundbadet och där stannade vi ett par timmar och badade. Jag hoppade i precis i det jag stod i :). Linnet åkte faktiskt av :)
. Under dagen , på väntan på vår tur att starta ,var jag och lät Liva bada ett par gånger en bit från där provet gick.Så hon var blöt och sval av och till under dagen, värre var det mig!! Så jag njöt nog om möjligt mer än Liva av detta bad :)
Jag träffade denna trevliga familj , Jennie, Magnus deras två barn och fina vovve, från Åsele. Och vi pratade på länge, länge. . Ovanligt för mig va :). Det var roligt att träffas. Är så glad att jag fått den gåvan( om man nu kan kalla det så ) att ha lätt för att göra nya bekantskaper, prata med främmande människor. För mig är det ofta inspirerande och gör dagen så mycket bättre och trevligare :)
Och se ..tack vare det  så fick jag så fina bilder på mig och  Liva badandes tillsammans :)
Tack!

Några ord om jaktprovet..det blev noll pris och det var varmt!! Som väntat för varmt för Liva, men hon höll ihop det ändå ganska bra i hettan för att vara hon, men jämför man med hur de andra hundarna såg ut så verkade Liva vara märkbart mer påverkad av värmen.. Men vilket som ,ett mycket trevligt prov var det , lärorikt, trevliga duktiga deltagare ,fantastiska hundar och framförallt..en mycket mycket trevlig och bra domare , Anita Norrblom. Tack vare att hon var som hon var så känner jag mig bara ännu mer sugen på träna och att igen starta på prov. 
Mer om jakt provet skriver jag sen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar