måndag 14 juli 2014

Trebent och löptider

Det är tydligen min lott att ha halta hundar.. Maya har haltat av och till i hela sitt liv. Som bekant så krossade hon en tå på vänster tass vid 10 veckors ålder, vilken sen amputerades bort när hon var fyra år. Av och till har Maya alltid haltat och varit stel . Och i våras när hon och Liva busade så fick hon Liva över sig och gjorde illa höger ben så sen det har hon haltat på det benet av och till. Efter att nu helt fått vila nu ett par veckor , inte ens koppelpromenader, så tycker vi att hon är lite bättre.Men ja vi får se.. måste nog kolla upp både det ena och det andra med Maya till hösten. Då har vi avvaktat länge nog. Stackars Maya..
Och så idag...När jag steg upp satt jag mig på bron och i vanlig ordning så blir jag ju väldigt uppvaktad av glada vovvar som bara är så lycklig att matte äntligen vaknat :) Maya och Kanaya tvättade mig och pang så rök dom plötsligt ihop, fullt slagsmål! Vi lyckades sära dom fort , såg att Kanaya slickade sig på vänster ben , ett litet sår hade hon, men det var inte så mycket mer med det. Men ett par timmar senare så stödjer hon inte på benet och inte nu ikväll heller. Trebent hoppar hon omkring och ont har hon! Stackars liten. Vi får lov att avvakta till i morgon , men stödjer hon inte alls på det då så måste jag kontakta veterinären och höra vad dom tror. Alltid är det något..

Och en löptik har vi i huset, har ju gått och väntat på att lapphundarna ska börja ...men så är det Liva som är först ut! Inte väntat! Men jag sa när vi var och tränade med labbegänget första gången att jag tyckte hon var knepig. Lite disträ och helt plötsligt i sin värld.Helt döv mellan varven :) Såg i förrgår att hon blödde, blaskigt såg det ut och sen har vi inget mer sett. så jag undrar jag om hon inte har löpt ett tag redan..inte lätt att veta. För i värmen här är det ju inte konstigt om hon är lite loj och " konstig" mellan varven.
Vet varken ut eller in nu hur det blir med planerna jag gjort upp..men det löser sig nog ..brukar ju göra det på ett eller annat sätt..:)
Dags att bege sig på jobbet snart. Natt fyra av fyra :)
Alltså.. snart semester :)
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar