söndag 2 augusti 2015

Fästing!

Lite cirkus har det varit här sen jag kom. Som jag brukar säga dessa hundar håller mig igång och sysselsatt på alla sätt!
Igår när jag satt och strök och kliade Kanaya så kände jag en liten knöl bakom örat , tittade efter och vad var det då ..jo en fästing elände!  Jag åkte ner till Harads för köpa en fästingbortagare men som väntat   fanns det inte där. Men med hjälp av en bit fiske lina  fick jag och mamma bort den , så det löste då sig. Onödiga kryp dessa fästingar!

Och Liva var naturligtvis tvungen att rulla sig i nåt slags  skit igårmorse under promenaden.  Jättekul när jag är här. ! Som tur var gillar hon ju simma och bada och engångshandskar hade jag i bilen . Och mitt schampo dög alldeles utmärkt en sån här gång. Så det löste sig det med.

Och regnat har det gjort i stort sett hela tiden sen jag kom hit, men annars så är det ganska så bra med mig :). Och trots att det varit lite rörigt så är det  mysiga och stillsamma dagar.Promenader har jag gjort , trots regn.  Och äter gott gör jag :) .
Bra för mig att bara vara ett par dagar  nu..men som sagt helt lugnt är det inte när man har en Liva och Kanaya med sig :).
Nu sova. Natti. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar