onsdag 26 augusti 2015

Träning och mys.

Igår åkte jag och vovvarna till Björntjärn.  Först blev det en träningsstund med Liva. Åh vad hon var duktig! Dirigeringen över på andra sidan tjärn gick bra direkt. Men då tabbade jag mig sen...Valde att vänta med att blåsa och styra henne till hon kom upp på land, men problemet då var att det var ju så högt gräs att vi såg inte varandra. Hon hann dra iväg upp i skogen för att söka dummies.  Men jag kallade in henne. Och provade igen .. och det gick klockrent även denna gång att få ut henne :)  Och nu var jag med så jag styrde henne medan hon simmade. Denna gång hittade hon dummisen ..och kom med den , snygg inlevererat i min hand UTAN att släppa den först för att skaka av sig vattnet :).
Hon fick även dubbelmarkeringar på vatten. Utan problem , och då jag är själv som  kastar  blir det ju verkligen att träna stadgan och lydnaden. Som man ser på bilderna så går det bara fint.

Efter träning gick vi till grustaget som ligger en bit från Björntjärn.  Där blev det bad och bus för alla mina fyrbenta vänner. Nöjda hundar sen resten av dagen.

Igår kväll åkte jag upp till vagnen, så mysigt att vara här igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar