lördag 1 augusti 2015

Sjukskriven.

Efter att sovit sämre än vanligt sista tiden och dragits med hjärtklappning m.m. så fick jag läkar tid i måndags. Min tanke var att ev. få medicin som hjälper mig att sova bättre och kolla blodvärde så det inte sjunkit igen som skulle vara anledning till hjärtklappningen. 
Det blev många frågar av den unga fina kvinnliga läkaren och efter ett långt bra samtal så insisterade hon på att sjukskriva mig i i 14 dagar , till att börja med. Var tveksam först , men så tänkte jag på vad som egentligen var bäst för mig..
Och det är ju första sjukdagen från jobbet på tre år !
Det var rätt beslut att vara sjukskriven. Jag har mått riktigt bra i veckan , känts så bra i veckan att vara hemna och pyssla på , hemma med familjen.  Om det då beror på vetskapen att jag inte behöver på jobbet på  ett tag.. eller att jag fått medicin som ska hjälpa mig med sömnen m.m. Jag vet inte..det jag vet är att jag sista tiden kännt inre stress mer och mindre, bara  vissa nätter. Men tålamodet och vänligheten mot de gamla har som tur var inte sviktat.  Men med denna sömn hade det kanske bara varit en tidsfråga. .och det får inte ske!!
Men det kommer förhoppningsvis bli bättre..Nåt jag måste jobba med är min saknad över hur det var förr , min saknad över alla mina arbetskamrater som nu de flesta  har gått i pension .
Om jag tänker efter så är jag en av dom som nu jobbet längst på Norrgården .  Inte som har mest tid åt kommun men som varit längst på just Norrgården  . Oj oj :) . Kanske inte så dumt att börja tänka på göra nåt annat , frön har såtts:)
Men jag tycker om de gamla och de gamla tycker om mig . Men det är mycket annat man oxå ska trivas med. 
Men nu jobbar jag på att göra det läkaren sa. Ta det  lugnt men samtidigt se till att göra det som får mig att må bra. Och att komma igång med mina långa promenader igen, att motionera. Det är viktigt för mig , eller för alla.
Men nu snart dags försöka sova.
Kram. 💖. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar