fredag 11 mars 2016

Härlig gårdag

Livet är toppen :)

Harrträsket
Stannade och fikade på stående fot . Det gick bra det med.
Viktig uppgift . Vakta Royal :)

Skidskytte sen :) . Vi mår ganska gott! 


Igår när jag steg upp så packade jag Royal . Tog bilen upp till Harrträsk. Var lite lat och trött och tänkte att vi går bara över isen och stannar vid grillplatsen där .Fikar och njuter i solen. Men där var redan folk och hundar så jag passerade bara och gick mot Holsträsk . Normalt så ska det ju gå och stanna fastän det är både folk och hundar ,men inte i detta fall . Jag kan ingenting om hundar men i detta fall kan jag förstå en del ..sorgligt att se. Hundarna behöver inte alls leka och hälsa på varandra . Men nog bör det ju ändå fungera att "umgås " med andra en stund då hundarna är i koppel . 
Men det blev ändå till slut en bra promenad för oss :).Och nästan två timmar ute i det underbara vädret.
När jag stannade och fikade så kom en äldre herre på skidor.  En mycket pratsam och trevlig sådan. Jag fick bl.a lära mig en hel del om fågeln Ström staren  :).Intressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar