torsdag 31 mars 2016

Mjöträskberget

Jag har haft så många fina dagar nu under min ledighet. Och jag har verkligen varit ute mycket , vilket är meningen när jag tar ut lite semester i mars månad.  Jag älskar vår vårvinter ! 
Men jag har inte riktigt haft tid att blogga , eller ork. Har varit ganska så kvällstrött efter mina långa promenader och timmar ute i vårvädret. Men nu ska jag börja skriva och lägga ut lite av alla fina bilder jag tagit. Jo jag har faktiskt tagit en del bilder :):).
Förra tisdagen blev utflyktsmålet Mjöträskberget, ett ställe vi var mycket till när jag var barn. Då med skoter. Jag har en del fina minnen därifrån och det kändes speciellt och fint att få återse denna plats igen efter nästa 35 år. Lite annorlunda såg det ju allt ut, betydligt finare skoter led upp! och den där fina grillplatsen med bivack fanns ju inte där såklart. 
Och det tog bara drygt en halvtimme att gå dit upp från Lill Brännträsk. Inte alls långt men ganska uppför var det . 
Och mina fina tjejer , de njuter och jag njuter varenda minut jag har dom nära mig. 
Älskade älskade vänner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar