torsdag 19 januari 2017

Bloggstund :)

Efter en timmes härlig promenad med gubben och fyra av våra flickor så har jag nu bänkat mig framför skidskytten i vardags rummet . Liva mår som synes gott  och som alltid nära sin matte. Och kudde är viktig att ha :)  Åh vad jag älskar denna hund ! Finns inte och kommer aldrig finnas hennes like . Min once in a life time hund , på alla sätt. Mitt 💓.
Igår var jag hem till mamma. Blev en kyrkbergs promenad först med mina två svarta .
Ibland är det skönt att dela upp vovvarna , att bara ha hälften med .
Det var så fint ute i går ! 

Annars då...Jo så skönt att vara ledig efter mina tre nätter . Det räcker till.. nu sista natten var det inte långa stunders vila . Man fick lämna maten , fikat ett antal gånger innan man till slut fick i sig den. 
Men i morgon är det jobb igen , så är det när man jobbar heltid . Kanske man  nån gång i sitt liv kan jobba lite mindre . Men samtidigt så går det bra , är ju van då jag alltid jobbat fullt . Och klarade jag det under barnens uppväxt ...vilket jag idag kan förundras över att jag gjorde . För då var det fullt upp , med allt!  Idag har man ju så mycket mindre måsten , så mycket mer egentid , så mycket tid över för sig själv och för att göra det man själv vill . tid att ta hand om sig själv .  Det gäller bara att man gör det :).  
Klådan och utslagen är kvar , det är så jobbigt .Läkaren ringde om provsvaren och allt var bra . Och det var ju en lättnad att få höra . Så det är bara avvakta och se .Hon ville jag skulle återkomma om det inte ger sig . Jag sa att jag avvaktar nu några veckor så får vi se ..
Har ju egna tankar och iddeer . Har beslutat idag att sluta med dessa allergi tabletter som jag blev ordinerad . Har ätit nu i en vecka och ingen skillnad har det blivit . Så varför stoppa i sig det! ??
Ska tänka på undvika viss mat...Fastän jag blev rådd att inte tänka på vad jag äter så ska jag ändå göra det .Nåt fel är det i kroppen , det känner jag! . Och jag har känslan att det är något jag äter som jag reagerar på ! Eller så är det något på arbets platsen som ställer till det ..men det vill jag i sista hand välja tro på .. 
 Det blir nog bra till slut . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar