lördag 7 januari 2017

Lilla Vilda

Go som få är denna Vilda , tur det för hon är oxå besvärlig om få . Mycket känslor i denna hund , åt alla håll . Men härlig är hon och jag ser verkligen fram emot att att börja jobba med henne på riktigt Jag hoppas min kollega Monica, som har stor erfarenhet av hundar och träning, har rätt ... Hon sa att den valp hon riktigt har velat kasta ut har varit den som sen blivit roligast och bäst att träna med . 😄.  Men klart hon är den bästa lilla Vilda  hur det än blir . Viktigast är att hon får vara  en frisk och välmående glad flat .  

Lilla Vilda ..ja hon kommer nog alltid få heta det fastän hon inte är så liten längre . 
Hon blir ju snart fem månader , igår vägde vi henne och nu väger hon cirka 17.5 kilo . Alltså ganska precis som Kanaya .Bara två kilo mindre än Maya och nio kilo mindre än Liva. Ja vad hon växer! Jag tycker hon är stor , men jag vet inte ..har ju ingen att jämföra med . Det jag vet är att hon då inte är tjock. Blir intressant att se hur hon kommer se ut när hon blir vuxen. Just nu ser hon mest ganska rolig ut. Mest ben , ena dagen hög bak , andra tvärtom. 😊. Stora tassar , rörelser som ser mer och mindre lustiga ut , inte lätt hålla ordning på dessa långa ben . Jag har har ingen aning om hon kommer bli en riktigt snygg tik , det kan jag inte alls se nu , förstår mig inte alls ,men ett vackert huvud tycker jag då hon har . Och ett fint uttryck med en klok och följsam blick i sina nu mörka ögon. Och bettet ser ut,just nu, att bli helt okej . 

Lilla Vilda , börjar vara stor .I princip rumsren är hon nu. Och tappar tänder på löpande band gör hon. Det märkte jag aldrig av med Liva och Maya men nu så hittar man tänder på golvet . Senast i morse ser jag Vilda stå och stirra i golvet , när jag går och ser efter vad det är så ligger där en tand som hon just tappat . 
Vi går nu kortare koppel promenader och hon är dessutom så duktig på gå i koppel . men det har hon varit från första stund .Vilket  jag nog kan  tacka Liva för . Valpen tar efter den vuxna i mycket , det har jag redan sett att så är det :).
Och vi har snart gått vår första kurs tillsammans , sista träffen är i morgon.  Ja imorgon ja..
Då ska vi på vår första utställning tillsammans! :) Tidigt i morgon bitti bär det av mot Kalix på inofficiell utställning. Så kul , och kul att få ställa ut i valp klass 1 . Samtidigt spännande att se hur det kommer gå .Se hur Vilda kommer uppföra sig i ringen . Om det går få lite kontakt med henne eller om allt annat runt omkring är mer spännande och roligt 😄. Jag har då inget tränat hemma . Ja lite på stå , men det är allt. Men jag ser det som miljö träning. För mig är det viktigt att försöka få  hundar som är sociala med allt och alla och väl till mods i alla miljöer . Sen om jag alltid lyckas är en annan femma . Eller med en flat är det svårt att misslyckas . 😊.
Domaren som dömer är en kvinna som far runt och dömer på officiella utställningar .Inte flattar , men många andra raser . Så det är ju kul. 
Det ska då bli kul och spännande få läsa kritik lappen . :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar