fredag 27 januari 2017

Äntligen fredag

Ja äntligen fredag och ledig helg . Ja faktiskt ledig ända till tisdag! :) . 
Steg upp klockan tolv för att hinna ta vara på dagen :) . Dammsög huset först innan jag tog med mig Liva och Vilda ut på en promenad i det härliga vädret. Kändes som en april dag ute i dag . Jätte härligt ! Jag hade tänkt gå kring Harrträsk men där jag brukar parkera bilen låg en  död älg . Den stackars älgen har väl hittats någonstans död och dragits fram dit för att tas rätt på. 
Det blev en liten promenad vid kvarnberget istället. Vilda var som en galning på äta snö och is idag , nosen hysteriskt i backen HELA tiden. Jag rår inte för det , men jag blir stressad av se det ,.Känner inte alls igen det där beteendet från Liva . Men Vilda är ingen Liva  , på något sätt . Hon är en egen och helt annan personlighet och individ .Och jag måste sluta jämföra dom, jag vet det , men jag gör det ändå .  Jag är dum .
Utställnings tränade  Vilda en microstund innan promenaden , mest för att hon ska få vänja sig vid utställnings kopplet . Det gick inget vidare det heller .Så få se hur det går i morgon . Imorgon ska vi nämligen på en inoffare i Boden . Såg det var tre flattar i valpklass ett . Jättekul med lite konkurrens och bra träning .Träning, ja det behövs .. 
Hunnit till stan och gjort lite ärenden , och sen så har vi bara tagit det lugnt.Fredags mys när den är som bäst . Fyra underbart goa vovvar som ska vara nära så nära . Jag känner mig rik :)

Igår var jag och träffade en läkare från Jobbhälsan. Han var på Norrgården och jag var inte ensam som besökte honom..Några som har problem med ögonen sen en tid tillbaka och nu är det tagit tag i det hela . Gällande mina utslag och kåda som fortfarande inte vill ge sig så togs det ytterliggare blodprov för att utesluta eller komma på vad som fattas mig. En månad nu ..Och inatt har det kliat så jäkligt på jobbet . Tyckte det blev bättre för att sen bli sämre igen , om det har med kosten att göra . Ja inte lätt att veta , Det blir iaf spännande att höra vad blodproven visar. 

Liva 💓
😢

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar