fredag 27 januari 2017

Inoff. utställning Kalix

Lovande storlek, bra proportioner, huvud av god längd .
välplacerade öronlappar, bra benstomme,lovande bröstkorg,
typisk överlinje,lovande päls ,rör sig i ganska bra balans
Ej helt sammarbets villig.
Bir valp HP


Måste ju skriva om utställningen vi var på i Kalix , Vildas första. Allt var ju mycket spännande för henne .Och vad det luktade mycket  på den där gröna mattan :) . Tycker faktiskt det är lite hårt att skriva att hon inte var sammarbets villig. Konstigt , fem månader på första utställningen .Eller ??
Hon stod ganska fint , men svårare få henne att springa . Nosen helst i backen, och lite bakåtsträvande :).
Fin kritik av domaren, Ros-Marie Emery.  Men i finalen blev vi inte placerade. Placerade blev de ekipage (tre av dom ) jag trodde på förhand. Och det var inte p.g.a hundarna jag trodde det .....:) 

Ny träning i morgon med min icke samarbetsvilliga valp . Imorgon ska jag prova att helt låta henne vara . Bara gå in i ringen. Jag "höll på" med henne så mycket i Kalix så hon var både less och trött när vi väl  gick in i ringen. Ja att jag aldrig lär mig!  
Nä, imorgon ska buren med in som hon får vara i och ta det lugnt och ingen träning innan !
Jag har då inte trimmat till henne , vilket jag kanske skulle gjort .Men jag har inte riktigt haft ork och energi till att börja med det . Nåja . träningen blir ju densamma ändå :).
Och Liva skulle verkligen behöva klippas ! Hon håller på se ut som en svart golden . Lurvig något! Inte fint . Ska försöka ta tag i det nu någon dag när jag är ledig . Men jag gruvar mig ..Liva är ju inte den mest sammarbets villiga , inte hon heller 😄.

Ser fram emot morgondagen . Och hoppas så innerligt att jag lyckas visa vår Vilda fint . Annars vet jag inte om hon är så fin nu. Tycker mest det är ben i henne . Undrar ibland om jag fått hem en jakt labbe :).
Nu dax att komma sig i säng . 
Så tacksam för tjejerna som tog bilder av oss, med min mobil och så de  jättefina bilderna  med deras systemkamera som jag sen fick skickat till mig. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar