onsdag 1 februari 2017

Norrlabbens inoffare.


5 månader gammal tikvalp med tilltalande helhet.
Välskuret huvud m. feminint uttryck,något stora öron, fint pigment,
elegant hals o överlinje,ngt lågt ansatt svans, tillr. bröstkorg för åldern
välvinklad bak , svår bestämda rörelser , glad och trevlig , ok päls för åldern .
Behöver mer ring träning. 
Välvisad.
Hmmm..nja jag vet inte vad jag ska tycka ..Kanske att lilla Vilda mest ser ganska rolig ut 😊
Denna gång tog jag med in buren , och det var jättebra . Mer vila, lugn och ro för både Vilda och mig. Super! 

Toto hallen i Boden.. Har sagt inte bara en gång att jag inte ska dit mer på inofficiell utställning , men ändå så hamnar jag där gång på gång :) . Trång och varmt , ja det är bara förnamnet ! Men det är iofs bra träning för hundarna det med . 
Lite tankar kring kritiken.. Svårbestämda rörelser , ja det förstår jag för lilla Vilda ville inte alls springa i ringen . Tvärnit ! Lite pinsamt men hon är ju valp så..:).  Jag tror (och hoppas ) att det är utställnings kopplet hon blir helt paralyserad av och känner stort obehag när det känns kring halsen. Hon är ju bara van ett vanligt mjukt hals band , har aldrig haft retriever koppel på henne.  Men nu är halsbandet lagt åt sidan , och det är retriver koppel som gäller på promenaderna! .Första promenaden var det omständigt och obehagligt  men sen har det inga problem varit . Bara gått ännu bättre att gå med henne. 
Nu håller allt på vara som det var kring Liva när hon var valp . Både mat , mat tider m.m. . Skulle bara börjat med det direkt Vilda var liten 8 veckors valp . 
Eller inte allt .. Vilda har fått lära sig att i bilen åker man i bur , och på utställning är man oxå i bur . Man lär sig av sina misstag , en del av dom i allfall :)
Stora öron..Det tror jag inte Vilda har  . Jag kom faktiskt med en helt otrimmade valp , orken och tiden har inte funnits för att tag i det . Och i jämförelse med de andra två välfriserade valparna som hon gick mot så såg ju hennes öron stora och lurviga ut :) . 
Välvisad ..Tyckte inte jag alls lyckades visa henne fint på nåt sätt , men domaren såg nog att jag gjorde ett tappert försök . Det var ett par svettiga minuter! :)
Mer träning..Ja det är så sant! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar