torsdag 2 februari 2017

Valp kurs igen

Morgonens sĂ€llskap , lilla Vilda .😍 Hon sover och ligger precis som Liva. 
Kudde Ă€r viktigt Ă€ven för Vilda . Hon Ă€r sĂ„ go och söt , nĂ€r hon sover 😛

IgÄr var första trÀffen pÄ valp kursen . Teori kvÀll utan hund . Kul att fÄ kursa igen , kÀnns bra att Vilda nu snart Àr sex mÄnader . Tror det kommer bli en jÀttebra kurs för oss .
Förra kursen var Vilda yngst , men denna gĂ„ng Ă€r hon Ă€ldst . I alla fall i Ă„der , i skallen Ă„terstĂ„r att se 😊.
Jag kĂ€nner mig vĂ€ldigt peppad nu att börja trĂ€na lilla Vilda , sĂ€kert för att hon nu blivit Ă€ldre , och att  vi för var dag fĂ„r mer och mer kontakt med varandra .  Det har tagit  tid med Vilda att fĂ„ denna kontakt / samhörighet . Men sĂ„ jĂ€mför jag med Liva , dĂ€r fanns den bara direkt , i samma ögonblick som Gunilla lyfte upp henne i min famn nĂ€r vi hĂ€mtade henne. Glömmer aldrig den kĂ€nslan . 
Mellan mig och Kanaya fanns oxĂ„ samhörigheten direkt. Fast det var mĂ„nga olika kĂ€nslor kring henne , omplacerings hund som hon var. 
Sen kĂ€nner jag mig piggare nu , lite mer energi kĂ€nner jag finns i mig, lite mer go  ,  SĂ„ skönt !:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar