söndag 12 februari 2017

Söndag

Tar det lugnt idag så idag är det soffmys och tv som gäller . Skidskytte VM och Alpina VM . 
Det här är vad JAG längtat efter att få ha i min ägo. Ett trimbord .:) .Funderat länge men nu fick jag det till att bli att köpa ett. Jag är nöjd med det , det fyller sin funktion alldeles utmärkt. Finns både dyrare och bättre , men för mig är det som sagt så alldeles  bra och fint . Så nu har jag även ett trimbord :) . Hundarna, utställning ,apportering , träning, kurser   är ju mitt intresse så då ska jag ha det, och göra det,  som behövs , och allt runt omkring ett intresse måste få kosta :). Jag är glad att att jag har ett nytt intresse som jag brinner för nu när barnen börjar stå på sina egna ben. 
Jag längtar bara till våren då apporterings träningen kommer igång på riktigt . !
Ja så här ser jag ut ..fortsatt problem med utslag . Kliar och bränner i huden mellan varven 😪.
Sen jul har det nu pågått..

Var tvungen sjukskiva mig onsdag torsdag natt förra veckan  Fick bara sådär plötsligt feber onsdag eftermiddag . Kände mig inte riktigt okej på hela onsdagen, trött , frusen och magsmärtor . Men sen kom febern . 39 grader och då var det bara ringa till chefen . Orkade inte stå på benen och då kan man ju inte bara jobba . Första sjukdagen på ett och ett halvt år .. Låg pall från fyra på eftermiddagen till nio på torsdag morgon . Var då feberfri men lite matt såklart . Hela jag brann av utslagen men som tur var hade jag kvar betapred tabletterna som jag fick hem efter läkar besöket .(varit rädd om dom) .Dämpade väl något , men det är upp och ner med dessa utslag . Mest ner :(.  Fått ännu en tid på Hällans hälsocentral för fortsatt utredning . 

Men inatt ska jag då jobba , har ju ingen feber och känner mig inte förkyld eller så. Och utslagen och klådan har jag ju jobbat med sista veckorna så, ja sen jul  . Blir varken bättre eller sämre för att jag är hemma eller på jobbet . 

Och min mamma ..så var hon ju tvungen få bältros på allt det andra . Men så skönt hon får vara på lasarettet där hon får bästa hjälpen. Så hon är då piggare nu än förra veckan. Och hon känner sig trygg att vara där och då är jag med trygg och kan slappna av. Mina tankar är hela tiden hos mamma . Det här är inte rättvist!  Vissa prövas mer än andra , ingen ide undra varför för det finns ändå ingen som kan svara på det . Och att det inte inte är rättvist ..ja det är inget nytt . 

Planerna var att åka till Luleå på FRK mötet idag , men jag skippade det. Vilda vaknade redan fem ,har sovit sedan på förmiddagen. Ikväll har jag valp kurs så då kan jag inte lägga mig och vila . Ibland måste man prioritera bort saker. Men jag hade gärna velat vara med på det där mötet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar