måndag 27 februari 2017

Vilda den lilla Vilda

Ja den lilla Vilda.. Lördags kvällen helgen som var spenderade vi ett par timmar på djurkliniken i Gammelstad .Vilda åt nämligen upp min strumpa!  I ett obevakat ögonblick strax innan vi var på väg ut på en utflykt tillsammans med Ulrica , Anders och Molly.  
Vi var i hallen , just på väg då jag såg i ögonvrån hur hon svalde ..sen såg jag min ena rosa strumpa var borta från hallgolvet. Ringde jouren som just då var upptagna och inte kunde svara . Vi gick som planerat en utflykt över fjörn. Ringde under tiden min kollega Monica för att rådfråga henne vad hon trodde . Om jag skulle kunna avvakta och se om strumpan kom upp/ut eller om jag skulle åka in med Vilda. Hon sa det absolut bästa var att åka in med henne så fort som möjligt, så hon skulle få en spruta med kräkmedel. Och det var precis vad veterinären oxå sa när dom svarade. 
Så det var bara ge sig iväg det . 


Vilda, pigg och glad ! Ville ha mer av den goda maten hon fick.
Sprutan i nackskinnet gick helt ovetandes förbi :) 


Dröjde bara ett par minuter så började hon kräkas . Andra uppkastningen ja då kom den rosa strumpan upp. 
Lite spak var hon ett par minuter , men bara ett par, efter det allt kommit upp. Sen var det full  fart som vanligt.

Ja allt slutade lyckligt denna gång .Så tacksam att ännu en gång fått så fin hjälp och fint bemötande när det hänt mina fyrbenta vänner något. 
Och när det gäller Vilda så har jag sagt från första stund att det gäller att hålla rätt på sina strumpor för hon kan äta dom. Och så hon gjorde. Tur hon är söt! För som mamma sa , det är ganska så äventyrligt kring denna lilla Vilda . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar