tisdag 21 februari 2017

Så ÄNTLIGEN!

Ja så äntligen blev det då måndag och tisdag. ! Fastän jag jobbar ,tar mina promenader med vovvarna och donar på med det mesta så håller jag på att bli mer eller mindre tokig . Utslagen och klådan har bara ökat . Sista dagarna har det även varit svårt att sova , speciellt somna .Och vaknat har jag gjort alldeles för fort.  Blev inte mycket sömn sista jobbar dygnen.
Men så igår kom då måndagen då jag hade min bokade tid på Hällans hälsocentral. . Fick denna gång träffa "min läkare" . En kvinna vid namn Maria.
Och denna gång känner jag att jag verkligen fick hjälp , jag blev ordentligt undersökt . Fick en massa frågor. Jättefin läkare som jag  verkligen kände lyssnade och tog en på allvar . Så väl bemött blev jag ,rakt igenom hela besöket .  Och tänk en massa massa frågor men inte en enda som ens var i närheten om jag kände mig stressad eller hur jag annars hade det omkring mig . Tänk va, inte en enda fråga kring det !  😃Annat var det med läkaren från jobb hälsan..
Och inga mediciner eller salvor skrev denna Maria ut utan istället vill hon först utreda/ utesluta vad  det kan bero på att jag ser ut som jag gör , och har det så här.
Så hon tog hon en biopsi på huden och sen ordinerade hon en massa prover  Och idag har jag varit iväg och tagit dessa prover.  Kvinnan som tog proverna sa att det var nu många prover ..Ja hela 13 rör blod skulle hon ta! Tur det inte är så stor mängd i varje för då hade jag fått svårt ta mig hem :)
Och på det ett hals prov .
Ja få se då om detta kan ge någon förklaring till mitt tillstånd .  Jag har ju själv min egen teori vad det är ..och det är inte jobbets inomhus miljö. Nämnde om problemen vi har på jobbet..men läkaren sa bara att  detta är inte från jobbet. Hon är inne på,liksom jag ,att det är nåt annat .
Önskar bara proverna visar nåt ..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar