tisdag 28 februari 2017

Ledig dag

Idag har jag varit ledig . Ledig efter fyra jobbar nätter. Jag gjorde en riktigt lång natt , sov från elva igår kväll till tio idag!  Mycket skönt och välbehövligt, det blev inte mycket sömn denna jobbperiod.  Svårt somna på morgonen och sen så har jag vaknat före tolv . Men jag har ändå inte varit så trött när jag jobbat , konstigt nog.
Och idag har känt mig pigg! :)  . Jag har varit ute med hundarna en promenad . Men det blev bara en halvtimme..Ibland är det nu oroligt ute , ingen lugn och ro . Igår när vi gick vid rikstretton så small det massor , lät som om det var mitt i jakt säsongen. Inte så kul för Kanaya , stackaren som är så smäll rädd 😟.
Och idag ja då var det fyra älgar som störde vår promenad !. Som tur var så var hundarna så inne i att kolla om det fanns kvarglömt lite go saker vid grillplatsen där på andra sidan fjörn så dom såg inte de fyra älgarna som passerade en bit högre upp. Men framförallt så var det nog tur att vinden låg åt "rätt håll"!.  Och jag hade tur hade tur att dom just idag var så lydig , kom direkt när jag visslade i pipan :) . Så det blev att skyndsamt gå tillbaka till bilen .
Städat bilen har jag oxå gjort idag , nere i OK tvätt hallen . Vad jag har mått illa över hur den sett ut invändigt, har tänkts så länge städa den men orken har inte funnits . Men nu idag fanns den , och nu är bilen så ren och välstädad invändigt och jag slipper må illa över den :)

Sen har jag gjort kålpudding till middag , första gången . Och vet du mamma , den blev jättegod ! Den smakade nästan som din :) Och barnen tyckte det var så gott :)

Men nu dags att sova . Lite promenad bilder kommer imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar